Vår profil - hvem er vi?

Fjellhamarveien barnehage er en 5 avdelings barnehage som åpnet i august 2023. Dette har blitt en romslig barnehage hvor fokuset er på gjenbruk, gode rom og et attraktivt uteområde.

To avdelinger i Lærerboligen (hvitt hus som de senere årene har blitt brukt til base) gir romslig plass for de minste barna. Lyse lokaler, med gode rom og tilpasset uteområde for de minste rett utenfor inngangen. Her har vi 2 små barneavdelinger med 12 barn og 4 ansatte pr avdeling.

I paviljongen er det 3 storebarn avdelinger med luftige lokaler og god tumleplass. Her er det 24 barn og 4 ansatte pr avdeling.

I tillegg til arealene som settes av til hver avdeling har barnehagen tilgang til eksisterende rom i underetasjen. Blant annet et stort aktivitetsrom med plass til konstruksjonslek og mulighet til å bevege seg.

Uteområdet  er oppgradert og tilpasset aldersgruppen. Lekeapparater, akebakke, beplantning og solskjerming har gjort den gamle skolegården til et oversiktlig og innbydende uteområde for små og store. Deler av asfaltområdene har blitt erstattet av mer variert underlag som gress og grus, slik at barna opplever variasjon og lekeområder tilpasset ulike aktiviteter.

I august 2024 åpner barnehagen flere avdelinger. Mer info kommer

Uteområde til Gamle Fjellhamar skole barnehage. Barn som leker, sykler, klatrer og løper. Voksne som passer på. Lekeapparater, beplantning og benker. - Klikk for stort bildeIllustrasjon av uteområdet til de store barna Fjellhamarveien barnehage. Til venstre i bildet skimter du den gamle lærerboligen hvor småbarnsavdelingene skal være. Paviljongen hvor storebarnsavdelingene skal være er ikke med i illustrasjonen. Lørenskog kommune, Asplan Viak.