Store opplevelser

Kulturhuset Lørenskog hus

Konserter, teater, kunst og dans. Profesjonelle og amatører. Latter, tårer, glede og forundring. De ti første årene i Lørenskog hus har gitt oss mange uforglemmelige øyeblikk.

Lydmann - Klikk for stort bildeAmund Tømmerbakke, lydmann Jonas Ruud, Lørenskog kommune Kulturhuset i Lørenskog hus formidler kulturtilbud av høy kvalitet og tilrettelegger for egenaktivitet og lokal produksjon innenfor ulike kunstneriske uttrykksformer. Hvert år vises en rekke store produksjoner i regi av det lokale kulturlivet i samarbeid med husets produksjonsapparat, samtidig som det tilbys et bredt program med profesjonelle artister og utøvere. Gjennom årenes løp har også kulturhuset utviklet en spisskompetanse på musikaler, og har stått bak en rekke egenproduserte forestillinger av høy kvalitet.

Vår visjon er Det er rom for alle i Lørenskog hus. Gjennom en bred kunstnerisk profil og faste konsepter som retter seg mot ulike målgrupper, har vi som mål å skape et tilbud som oppleves som relevant for alle.

Formidabelt antall arrangementer

Vi har de siste årene sett at tilfanget av produksjoner, arrangementer og samlinger på Lørenskog hus er formidabelt. Siden vi åpnet dørene i 2011 har det vært mer enn 20 500 store og små hendelser i våre saler og rom!

Dette innebærer at vi sakte, men sikkert vokser ut av våre egne saler, noe som gjør at vi ønsker å ta en enda større rolle som produsent av kulturopplevelser også utenfor husets fire vegger. Ved siden av å bistå lokale arrangører på andre lokasjoner, vil vi blant annet fokusere på videreutvikling av Rådhusparken som arena for større produksjoner, Mylderfestivalen og nye konsepter på de spennende arenaene som kommunen har å by på. Med andre ord vil Lørenskog hus være en synlig aktør flere steder i tiden fremover, noe vi gleder oss stort til!

Lørenskog hus vil være en synlig aktør flere steder i tiden fremover, noe vi gleder oss stort til!

Utleie av lokaler

Visste du at kulturhuset også drifter en stor møteromsavdeling og tilrettelegger for andre typer arrangement, konferanser og møter? Her kan du leie saler og rom som egner seg for alle typer arrangement. Vi leier ut alt fra enkle grupperom til toppmoderne kinosaler eller selveste Storstua, som vi alle er veldig stolte av her på Lørenskog hus. Vår bemanning legger stor vekt på å gi deg den servicen ditt arrangement fortjener, og de kan bistå med å skreddersy alle typer arrangement. Våre kulturhusverter er her for å sørge for en god gjennomføring.

Det er med stolthet og takknemlighet vi ser tilbake på husets første ti år med så mange flotte opplevelser og et svært høyt aktivitetsnivå. Og etter en lang periode med stillhet er det tydeligere enn noensinne hvor viktig det er at arenaer som dette finnes, og at disse ikke kan eksistere uten dere – vårt fantastiske publikum og alle dere som skaper kulturen som beriker oss!

Denne artikkelen ble første gang publisert i jubileumsmagasinet «Lørenskogs storstue fyller 10 år» (PDF, 39 MB).

Kulturhuset Lørenskog hus

Les mer: lorenskoghus.no/