Er det trygt å bo i Lørenskog?

Det er trygt å bo i Lørenskog. Kommunen har etablerte systemer og krever geotekniske vurderinger for alle tiltak under marin grense, med formål å forhindre evt. kvikkleireskred. Kommunen holder også et øye med erosjon i vassdrag ifm. daglige driftsoppgaver.  Det er allikevel viktig at innbyggerne også varsler om forhold av bekymring slik at alle kan bidra til vi kan bo i trygge omgivelser.

Selv om det finnes kvikkleire også i Lørenskog kommune, er topografien (terrenget med dens høydeforskjeller) og grad av erosjon i vassdragene mer gunstig ift. en rekke av våre nabokommuner. Sannsynligheten for kvikkleireskred er til sammenlikning således begrenset. Historisk sett har det også forekommet veldig lite skredaktivitet i kommunen ift. våre nabokommuner.