Elsparkesykkelparkering

Hovedregelen for parkering av elsparkesykler er at den ikke skal parkeres slik at den er til hinder eller ulempe for andre.

Dessverre ser vi ofte at elsparkesyklene blir plassert slik at de står i veien for andre trafikanter. Selv om de blir plassert på kanten av veibanen kan de fort velte og bli til besvær.

Ta særlig hensyn til behovet for fremkommelighet for svaksynte, rullestolbrukere og de med barnevogn når du vurderer hvor du skal parkere. Sett alltid sykkelen langs vegger eller kanter slik at den stikker minst mulig ut på gangareal. Annen trafikk må heller ikke bli unødig hindret eller forstyrret som følge av din parkering.

Lørenskog kommune markerer nå opp om lag 10 parkeringer for elsparkesykler forskjellige steder i kommunen, og oppfordrer publikum til å benytte seg av disse dersom det finnes en i nærheten av der du parkerer.

Du finner de oppmerkede plassene her:

• Kryss Øvre Grønliveien / Fridtjof Nansens vei
  • Langgrunna badeplass