Flyktning – og innvandrertjenesten i Lørenskog trenger frivillige!

Nytt land, nytt språk, ny kultur og nye mennesker er noen av utfordringene flyktninger og innvandrere møter når de kommer til kommunen vår.

En mørkhudet kvinne med baby - Klikk for stort bilde Jonas Ruud / Lørenskog kommune

Som inkluderingskontakt kan du bidra til at en annen person blir bedre kjent på sitt nye hjemsted, får innpass i lokalmiljøet og får utvidet sitt nettverk.

Flyktning og innvandrertjenesten kobler flyktninger og innvandrere som har fått opphold i Norge med en frivillig som kjenner lokalsamfunnet. Slik får flyktninger og innvandrere en veileder og et nettverk i sitt lokalmiljø.

Ønsker du å bli inkluderingskontakt må du snakke godt norsk, kjenne nærmiljøet og ha fylt 18 år. Du må også kunne sette av et par timer i uka.

Ønsker du å bidra med noe av din tid og gjøre en viktig og meningsfull innsats i nærmiljøet? Ta kontakt med:

Yvonne Jøndal
Telefon: 98 90 27 28 / 67 93 40 00
E-post: yvojon@lorenskog.kommune.no

Eller bruk skjemaet under for å ta kontakt.