Kommunen utsteder ikke skriftlig koronaattest, eller tar tester for reise til utlandet

EPass og munnbinssom ligger på Europakart - Klikk for stort bildeLørenskog kommune utsteder ikke skriftlig attest på negativ koronaprøve. colourbox.com n del henvender seg til kommunens koronatelefon og testsenter med ønske om skriftlig attest på negativ koronatest i forbindelse med reise til utlandet. Kommunen utsteder ikke slik skriftlig bekreftelse på testresultat.

Skal du reise til utlandet og har behov for en slik attest, må du derfor bestille test hos en privat aktør. Du må selv betale for undersøkelse og prøvetaking.

Denne type testing gjøres ikke i offentlig regi, da dette per i dag ikke er innenfor nasjonale myndigheters testkriterier.