Skårerslettaprosjektet er nominert til årets lokale klimatiltak

Illustrasjon Skårersletta Norconsult/Baezeni Lørenskog kommune bygger om Skårersletta fra å være en bilbasert hovedvei til å bli en hyggelig sentrumsgate med trivelige møteplasser, aktivitet og folkeliv. De som går og sykler skal komme seg trygt og enkelt fram og vi skal ha et attraktivt kollektivtilbud. På begge sider av gaten vil det bli brede bed med trær og planter. Disse regnbedene er en del av kommunens satsning på at grønne områder skal bidra til å håndtere store regnbørsmengder og til økt biologisk mangfold.

Årets lokale klimatiltak er en klimakonkurranse for kommunesektoren som arrangeres av KS, KBN Kommunalbanken og Miljøstiftelsen ZERO. Konkurransen arrangeres for å skape oppmerksomhet om smarte klimaløsninger i store og små norske kommuner og i fylkeskommunene. Arrangørene vil vise fram ambisiøse prosjekter for å begeistre og inspirere.

De tre beste prosjektene blir premiert og vinnerne blir hedret på Zerokonferansen 24. november 2021.

Her kan du lese mer om klimakonkurransen.

Her kan du lese mer om Skårerslettaprosjektet og her er søknaden til konkurransen (PDF, 512 kB).