Vannlekkasje sent fredag 30.12 berørte mange av Lørenskog sine innbyggere

Sent fredag kveld fikk kommunen melding om manglende vann fra flere innbyggere. Det var et brudd på en av kommunens hovedledninger som forårsaket vanntapet. Lekkasjen er nå utbedret og alle berørte eiendommer har fått vannet tilbake.

Dersom du opplever brunt vann i etterkant av hendelsen anbefales det å la vannet renne til det er klart.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Råd ved brunt vann

• Vannet kan være mer eller mindre brunt etter at det har vært stengt hos deg eller i nærheten av deg.
  • Ved mye partikler i vannet bør du unngå å trekke ned i toalettet. Årsaken er at du da kan få partikler/grums i toalettsisternen og dette kan føre til at toalettet blir stående å renne kontinuerlig. Du kan bruke toalettet ved å skylle ned med vann fra bøtter.
  • Ved brunt vann er det lurt å unngå å tappe varmt vann for å hindre grums til varmtvannstanken
  • Utsett lys klesvask til vannet er klart igjen. Hvis du er uheldig og får brunfarge på klesvasken, anbefaler vi at du holder klærne våte til du får vasket dem i rent og klart vann. Tørker klærne, kan de misfarges.
  • Det er ikke farlig å drikke vannet eller bruke det i matlaging.