Varsling om anleggsarbeid i Kjennveien

Kommunen ved kommunalteknikk varsler innbyggere om oppstart av grave- og sprengnings arbeid i Kjennveien i uke 15.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er behov for nye vann- og avløpsledninger i området, da det er dårlig kapasitet og mangelfull brannvernsdekning. Samtidig som ledningsnettet utbedres vil vi få mulighet til å fjerne overvann fra avløpsledningen og danne en ringledning på vannet. Ringledninger gir større leveringssikkerhet ved brudd og reparasjoner, og bidrar til at vannet får kortest mulig oppholdstid i vannledningsnettet. Det kan også redusere faren for at forurenset vann dras inn i ledningen.

Kartet under teksten viser området hvor arbeidet skal gjøres. Det er fjell i området, slik at det vil være behov for sprengning.

Oppstart av prosjektet er i uke 15. Veien vil bli stengt for gjennomkjøring i anleggsperioden, og forventes å være ferdig i løpet av juli 2023.Det tas høyde for at arbeidet kan ta noe lenger tid dersom noe uforutsett skulle dukke opp. Arbeidet utføres av kommunalteknikk sitt mannskap og maskiner.

Ta gjerne kontakt med kommunalteknikk dersom du har spørsmål til arbeidene.

• Tlf.: 67 93 42 00
  • E-post: komtek@lorenskog.kommune.no
Kart over Kjennveien som viser hvor det skal utføres grave- og spregningsarbeid. - Klikk for stort bilde Norkart