Vinnere av idrettsstipend og kulturstipend 2024

I kommunestyret 19. juni ble Lørenskog kommunes idrettsstipend og kulturstipend delt ut av ordfører Amine Mabel Andresen og utvalgsleder i kultur-, idretts og frivillighetsutvalget Cato Ruud.

Vi gratulerer de dyktige vinnerne!

Vinnerne står på plassen utenfor Lørenskog rådhus - Klikk for stort bildeVinnerne av kultur- og idrettsstipend 2024 Paola Salazar / Lørenskog kommune

4 kulturstipend à kr 10 000 ble utdelt til:

Iselija Nilsen (17 år), gitar/sang
Instrumentkjøp.

Andreas Alexander Martinsen (18 år), fiolin
Musikkutdanning.

Sophia Danielsen (18 år), dans/ballett
Danseutdanning.

David Olafsrud (15 år), saksofon
Instrumentkjøp.

7 idrettsstipend à kr 10 000 ble utdelt til:

Tarjei Grønås (18 år), styrkeløft
VM-deltagelse.

Marte Tellefsen (17 år), cheerleading
Reise til Orlando.

Eiril Nordbø (17 år), skiskyting
Reiser til Norgescup, skolegang, utstyr og treningssamlinger.

Albin Ingholm (16 år), motorsport
Deltagelse i Europacup, og utstyr/slitasjedeler.

Henriette Gjelten (17 år), golf
Trening i Spania.

Maja Leinan (16 år), håndball
Deltagelse på kurs/aktivitetet/samlinger for linjespillere.

Hannah H. Hjertaas (18 år), cheerleading
VM-deltagelse.

Om stipendene

Lørenskog kommunes stipendordning for aktører innenfor kommunens kulturliv er fra og med 2019 delt i to ordninger, et kulturstipend og et idrettsstipend. Det er avsatt til sammen 110 000 kr til det to stipendordningene hvor 70 000 er benyttet til idrettsstipend og 40 000 er benyttet til kulturstipend i 2024.

Begge stipend tildeles årlig etter søknad av kultur-, idretts og frivillighetsutvalget, til enkeltpersoner eller grupper av personer som har gjort seg bemerket innen sine respektive grener.

Formålet med stipendene er å premiere oppnådde resultater og stimulere idrettsutøvere og kulturutøvere til videre utvikling/utdanning/satsing.

Søkeren må være bosatt i Lørenskog, og vil bli prioritert hvis de er mellom 15 og 25 år.