Skårerparken – nyhetsbrev oktober 2023

Anleggsarbeidet med byggingen av Skårerparken er inne i den intensive sluttfasen. Hvis du går langs byggegjerdene og titter inn nå i begynnelsen av oktober, kan du se masse flinke arbeidsfolk fra ulike fag som arbeider sammen. Tar du deg tiden til å studere parken nærmere kan du se at anleggsplassen endrer seg dag for dag, og ligner mer og mer på en park. Vi gleder oss til å fjerne anleggsgjerdene i løpet av høsten 2023, slik at lokalbefolkningen kan utforske og bruke parken ordentlig!

Oppsummering av hovedaktiviteter utført i løpet av september 2023

Bildet viser Skårerparken-prosjektets tre delområder. - Klikk for stort bildeBildet viser Skårerparken-prosjektets tre delområder.

Del 1

I del 1 har det vært flittig aktivitet gjennom hele september. Vi har blant annet gjort følgende:

• Spesialister fra totalentreprenør Agaias lekeplassavdeling har arbeidet med gummidekke under stativene på lekeplassen
  • Arbeider med anleggelse av åpent vannspeil i parken
  • Betongteamet har armert, forskalt og støpt trapper, sittekanter, vegger/ murer langs dammene og i kulvert, fundament, rampe og benker
  • Snekkerarbeid med tredekket og plassbygde løsninger har fortsatt
  • Arbeid med planting av trær og stauder
  • Andre arbeider, som for eksempel arbeid med stål, steindekke og elektro, har fortsatt

Bildet viser Skårerparken sett fra vollen - Klikk for stort bildeBildet viser Skårerparken sett fra vollen

Del 2

I likhet med del 1, har det også vært flittig aktivitet i del 2. Vi har blant annet gjort følgende:

• Planting av trær, busker og våtdragsplanter
  • Utlegging av ferdigplen
  • Steinarbeider
  • Arbeider med å tilbakeføre omkringliggende områder som har blitt berørt av anleggsarbeidet til slik det så ut før oppstart
Bildet viser våtdraget i Skårerparken. - Klikk for stort bildeBildet viser våtdraget i Skårerparken.

Del 3

I del 3 har det vært mindre aktivitet i forhold til de to andre delområdene. Vi har blant annet plantet og utført noe elektroarbeider.

Bildet viser turstien mellom Skårersletta og Rolvsrud stadion - Klikk for stort bildeBildet viser turstien mellom Skårersletta og Rolvsrud stadion

Planlagte hovedaktiviteter i oktober 2023

Del 1

I del 1 planlegger vi blant annet følgende hovedaktiviteter i oktober:

• Vi fortsetter arbeidet med planting
  • Betongteamet gjør ferdig betongarbeidet
  • Arbeid med anleggelse av åpent vannspeil i parken fortsetter
  • Arbeid med stål fortsetter (stålkanter, håndløpere/gelender, gjerder, mm)
  • Veioppbygging
  • Diverse andre arbeider (for eksempel steinsetting)

Del 2

• Ferdigstillelse av planting
  • Ferdigstillelse vei

Del 3

Noe mindre gjenstående arbeider og komplimentering.

Informasjon om arbeidstid og kommunikasjon med publikum

Vi vil gjennom hele anleggsperioden etterstrebe å holde publikum oppdatert om fremdriften i prosjektet generelt og arbeid som kan påvirke naboer spesielt. Informasjon vil bli gitt via dette nyhetsbrevet og med direkte dialog med berørte naboer.

For mer informasjon om prosjektet se Lørenskog kommunes nettsider.

• Prosjektets arbeidstid vil normalt være mandag til torsdag, i tidsrommet klokken 07:00-17:30.
  • De kommende ukene vil det være arbeider også på fredager i tidsrommet kl. 07:00- 17:30.
  • Det kan forekomme noe arbeid på lørdager.

Mer informasjon om prosjektet

På våre nettsider kan du lese mer om Skårerparken.

Tor Kristian Molden
Lørenskog kommunes representant på byggeplassen
E-post: tormol@lorenskog.kommune.no